Wednesday, 21st August 2019

Служба святителю Павлину Милостивому епископу Ноланскому

Posted on 18. Окт, 2014 by in Молитвослов

Служба святителю Павлину Милостивому епископу Ноланскому

Служба святителю Павлину Милостивому, епископу Ноланскому (†431), составленная святым священномучеником Петром Григорьевым (†1937, память 10 (23) сентября), воспроизводится по изданию: «Вестник русского христианского движения», № 3-4 (132) за 1980 г. (стр. 7 – 17). Форматирование текста по возможности приведено к стандартному оформлению богослужебных последований.

Исследователи предполагают, что эту службу и акафист святителю Павлину свщмч. Петр написал для свщмч. Павлина (Крошечкина), архиеп. Могилевского (†1937), под омофором которого св. Петр служил в 1921 – 1926 гг. Святитель Павлин был Небесным покровителем в постриге архипастыря-новомученика. «Когда читаешь службу св. Павлину Ноланскому, написанную прот. Григорием Петровым (на самом деле свящ. Петром Григорьевым — u.), ясно видишь духовный облик архиепископа Павлина, всей своей жизнью подражавшего житию своего ангела. Его твердость, глубокий ум, большая культура и активность — образец для подражания» (Н. Шеметов).

Служба святителю Павлину, епископу Ноланскому
Творение священномученика Петра пресвитера
На велицей вечерни
На Господи воззвах: стихиры на 8, глас 6:

Днесь торжествуют мира концы / память святителя великого, / и радуется вся вселенная, / величающе Павлина божественного // яко образ совершенного на земли жития.
Многоводная реко, / чудес волнами шумящая / и милости струи источающая, / явился еси, Павлине. / Крепка, паче смерти, любовь твоя / и яснее солнца твое милосердие, // тем же, лучами твоими озаряемы, радуемся.
Авзония, славного ритора, ученик / славу и премудрость мира откинул еси / и в горах Пиренейских уединился, / глубину знаний твоих Христу посвятил еси, / тем же писаньями твоими укрепляема // Церковь радуется.
Сокровище века златаго церковнаго / был еси, святителю. / В составлении песней духовных потрудился еси, / и множество благолепных икон написал еси. / Провидя же издалече духом веры / грядущую ересь иконоборную, // почитати святые образы и мощи всех поучал еси.

Глас 8:

Аще и умре святитель Павлин, / но любовь его во веки не отпадет, / почерпайте вси изобильно его милости. / Прииди к нам от небесных высот, / посети наши скорби благодатию, / миром и радостию и умилением обогащая, // и научи в терпении тебе подражати.

Слава, глас той же:

«Аще кто хочет быти болий, / да будет всем слуга», / — глаголет Христос, учеником ноги омывая. / Тако и Павлин верным проповедует, / первее все имение бедным расточая, / и с супругою глад и лишения терпя, / напоследок же и себя в рабство предая, / воистину возлюбив своих до конца, // ты же, Господи, вложи нам подражати ему желание.

И ныне, догматик.
Паремии святителя.
На литии стихиры, глас 5:

Якоже звон колокольный, / из глубины первых веков / звучит богословский глас твой, / святителю, свидетельствуя учение древних христиан, / его же до днесь хранит нерушимо / Православная Христова Церковь. / Мы же с тобою в истинах веры утверждаемы, // Христу благодарение возносим.
Мы ропщем в скудости, / святитель же обнищал волею, / мы ищем ясти изобилия, / угодник же и последний хлеб раздаяше, / мы страшимся скорбей и бед, / сей же сам себе отдаде в рабство, / душу свою положивший за други, / и обители вечные у Христа обретый, // святителю истинный, слава тебе.
Даждь нам твою любовь, / даждь нам твое милосердие, / веру несомненную и терпение, // даждь нам спастися твоим путем.

Слава, глас тойже:

Что есть сильнее любве? / Сие слово утвердил еси, святителю, / сам возжелав пострадати, да страждующим / свободу даруеши. / Горького плена не убоялся еси, / душу за овцы своя положив, // с Ним же ныне царствуеши в свете невечернем.

И ныне, Богородичен.
На стиховне стихиры, глас 2:

Днесь почитаем память в рабство предавшегося / и всего себя истощившаго ради страждущих, // днесь призываем в помощь и по смерти бессмертнаго.
Днесь слагает святитель ризы епископства, / и облекается в рубище раба, / и приносит новую жертву богоподобную, / себе отдает в тяжкое рабство, // даруя избавление сыну вдовицы.
Днесь вопиет вдовица князю: / возьми свободного и отпусти раба, / верни мое чадо и поработи пастыря, / даждь ми сына и приими отца, / избави мя от сиротства и обогатися духовно, // ибо предлагают ти нетленный бисер Христов.

Слава, глас тойже:

Рабство твое, о Павлине, / свободы многим быть ходатайственно, / ибо, прозорливостью твоею вразумлен, / царь отпускает из горького плена // с тобою всех духовных чад твоих.

И ныне, Богородичен:

Мария Пресвятая, / от падений греховных сохрани нас, / ты бо еси Голубица горелетная, // чада свои под крыле собирающая.

Тропарь, глас 3:

Правило веры несокрушимыя, / и образ милосердия Христова был еси, Павлине, / вся бо радости мира отринув, / за угнетенных в рабство предался еси. / Тем же любовию твоею озаряема, // вселенная славит тя.

На утрени
По 1-м стихословии седален, глас 1:

Славу святых воспевати дерзаю / и добродетелей тех, увы, не подражаю, / но ты, угодниче предивный, / преобрази и просвети жизнь мою.

Слава, и ныне:

Владычице и Мати моя Пресвятая, / мене, грешнаго сына, / от вечные погибели спаси.

По 2-м стихословии седален, глас 4:

Будут имущие жены, яко не имущие, / глаголет апостол, / сие слово к тебе приложимо, / святителю, тем же ублажая высоту жития твоего, / вопием ти: дух целомудрия подаждь нам.

Слава, и ныне:

Чистая Дево, очисти сердца наша, / и возвыси умы, / омрачении смрадом страстей.

По полиелее седален, глас 2:

Благодатный угодниче Божий, / научи нас за други душу полагати, / гонений и уз не боятися, но дело Божие / трезвенно совершати.

Слава, и ныне:

Воздвигни мой ум, обрадованная, к Небесному Царю, / да плотское мудрование отложив, / горе сердце мое вознесу.

По Евангелии стихира, глас 6:

Яко же звоном цветочных колокольцев / исполнение молитвы твоея / возвести тебе Господь, / сице и ты, угодниче, / даждь откровение нашему духу, // яко услышано моление наше.

Канон, глас 3.
Песнь 1.
Ирмос: Воды древле:

Яко же ты сам потрудился еси / в писании песен духовных, / тако и ныне нас умудри / воспети твои подвиги, святителю.
В житии своем соблюл еси верность Господеви, / рабства и нищеты не убояхся, / умножи убо и нам веру, / да и не смущается сердце наше.
Ослабеваем дерзновением, / упования твердаго не имамы, / на твое же взирающе дивное житие, / духом обновляемся, святителю.
Богородичен: Владычице мира, Святых благая собеседнице, / возглаголи сердцам нашим утешение.

Песнь 3.
Ирмос: Иже от не сущих:

Купно со святителем Павлином / да почтется и супруга его Тарасия, / яко великая жена христианская, / обратившая мужа своего ко спасению.
Не имея своих чад, / воспитал еси убогих и сирот: / научи и нас о бесприютных детях пещися / и разумети скорби сиротливых душ.
Посмеяния друзей не убоялся еси, / поносивших тя за отречение от блеска мирского, / укрепи и нас без смущения / спасительное дело Христово совершати.
Богородичен: Молитвами безсеменно рождшия Тя, Спасе, / постави рабу Твоему / слово Твое и страх Твой, / да спасуся.

Седален, глас 7:

Странноприимец был еси, святителю, / воззри убо и на мя обнищавшего, / сокровище добродетелей расточившего, / и приими милостиво в вечные кровы, / утомленного странствием земным.

Слава и ныне:

Радуйся лествице, иже Иаков виде, / к Небесному Отцу нас приводящая, / Богомати Пречистая.

Песнь 4.
Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь:

Хочет враг нас, яко пшеницу, рассеяти, / но ты, добрый деятель Христов, / собери в небесные житницы наследие твое.
Яко же во дни пленения и прочих бед / был еси утешитель паствы твоея, / сице и нас печалию помраченных / просвети надеждою на Бога.
Превыше Иова воссиял еси нищетою добровольною, / он бо и на гноище свободен пребысть, / ты же волею рабство приял еси, / да Христа приобщаеши навеки.
Богородичен: Воссиявшая миру великое солнце Христа / сподоби нас, Владычице, / животворящих и бессмертных лучей Его.

Песнь 5.
Ирмос: К Тебе утреннюю:

Многажды отдавал еси бедным / последний хлеб из дому твоего: / научи и нас подражать твоему примеру.
Не восхотел еси радоваться со счастливыми, / но, памятуя скорби убогих страдальцев земли, / сих участь предпочел еси: / нищету, бесприютность и рабство.
В письмах поучал еси пламенно / о пользе молитвы за усопших, / ныне помолимся, святителю, / о скончавшихся близких наших.
Богородичен: О светоносная Дево! В час исхода моего / отверзи ми двери Небеснаго Царства, / да идеже Господь мой, тамо и аз, / слуга неключимый, вселюся.

Песнь 6.
Ирмос: Бездна последняя:

Ты еси супружества о Господе венец, / ты и отречения монашеского образ: / тем же и монаси, и мирстии / чтим твою память с любовию.
Кто тя достойно воспоет, дивный Павлине? / Не обретаем ангельских гласов, / да восхвалим человека небеснаго.
Ныне совершил еси подвиг твой / и зриши Бога лицом к лицу: / очисти и наши сердца, / да убежим от нощи сомнений и неверия.
Богородичен: Владычице мира, / ослабевшую душу мою / умудри к созерцанию Божественных видений.

Кондак, глас 8:

Возвещал еси усердно, святителю, / о силе ходатайства святых за мир, / ныне писанное тобою делом яви, / яко великий угодник Божий, / возвесели сердца зовущих: // радуйся, Павлине, святителю милостивый.

Икос:

Ангел утешитель скорбящих и немощных кроткий / к небесам путеводитель был еси в житии твоем, святителю, / душу свою за спасение униженных / положил еси, тем же ароматом добродетелей твоих / услаждаемы, величаем тя хвалебно: / радуйся, благоуханное миро смирения, / радуйся, добрыми делами Отца прославимый, / радуйся, любовию скорбных согреваяй, / радуйся, образе христоподражательного жития, / радуйся, Божию славу жизни своей проявивый, / радуйся, Павлине, святителю милостивый.

Песнь 7.
Ирмос: Якоже древле:

Ты был еси, отче, садовник искусен, / твоими молитвами яви мя / яко цвет благоуханен, / насажден в садах рая пресветлаго.
Обрет сокровище нетленное Христа, / ты первее в горы уединился еси: / вразуми и нас безмолвие любити, / да в тишине ума и сердца узрим Бога.
Ты вся познания мирския, / всю мудрость Господу посвятил еси, / научи и нас вся дарования своя / во славу Его единаго обращати.
Богородичен: Владычице, Надеждо ненадежных, / не даждь до конца погибнути ленивому рабу, / но силою благодатною исцели / расслабление воли моея.

Песнь 8.
Ирмос: Нестерпимому огню:

Среди нашествия варварского и нестроений / извел еси корабль паствы твоея / в тишину Христову, / тако и с нами сотвори.
Умоли Христа Бога о Церкви, / ересьми, неверием и распрями обуреваемой, / даждь пастырем силу и мудрость / право правити слово Господней истины.
Вопиют к Тебе священных соборы / и монашествующих полки: / на твердом камени веры Христовой / утверди сердца, тьмою бед устрашенныя.
Богородичен: Светоносным омофором Твоим, Пречистая, / Церковь Сына Твоего / всегда охраняй от искушений и непосильных бед.

Песнь 9.
Ирмос: Новое чудо:

Ты еси чистоты светильник / и воистину друг Божий, / исторгни нас из блата страстей / и сладостию духовной напитай.
Ты еси врач согрешающим, / ты еси пастырь премудрый, / управи наше мятежное житие / к обители святыни и покоя вечнаго.
Многажды восхвалял еси / тайну Святыя Евхаристии, / пробуди в суетных душах наших / жажду Святаго Причастия.
Богородичен: Преблагословенная, Чистая, / пребуди со мною на всяк день же и час, / да радостен буду, и не впаду в сети / отчаяния и нечестия.

Светилен:

Яко светило неугасаемое / и по смерти показался еси, святителю, / благоуханием мощей твоих целебных / и красотою великих чудес.

Слава, и ныне:

Спаси, Христе Боже, люди Твоя, / и страну осени тишиною, / за молитвы Матери Твоея / и Павлина милостиваго.

На хвалитех стихиры, глас 4:

Тако вопиет святитель верным: / дерзайте, чада моя, / аще и далече в Риме почиваю, / но духом неразлучен с любящими мя / и призывающих с верою зрю, // непрестанно молюсь о душах ваших.
Тако глаголет угодник молящимся: / яко же при жизни моей, / слыша вопль скорбей и нищеты, / ускорял за ны помощь, / сице и ныне не могу зрети страданий человеческих / и гряду всех утешити // благодатию Божественных милостей.

Глас 8:

Святителю отче Павлине, / яко же Илиа возносимый, / даде благодать свою Елисеови, / сице да опочиет и на нас / твоя неисчерпаемая сила духовная, // благодатно славящих память твою.

Слава, глас тойже:

Святителю отче Павлине, / яко же человек нося ароматы / сам благоухания исполняется, / тако с тобою молитвенно соединившейся / да исполнимся твоих добродетелей миром, // и наслаждение вечное унаследуем.

И ныне.

Явилася еси купина пламенеющая, / с человеки соединившая огнь Божества, / страсти наша очищающая, / пламень Божественнаго умиления. / Тем же тя вси роди ублажаем, // Всеблаженная.

Текст оцифрован и перепечатан с журнала «Уставщик».

Tags: , , , , , , ,

Поддержите наш сайт!
Оставьте комментарий к данной статье.

Для комментирования надо быть зарегистрированным ВКонтакте